ישראל וארה"ב מכריזות על תחילתו של שיתוף פעולה בתחום הטכנולוגיות המתקדמות

שלמה ריזל No Comments on ישראל וארה"ב מכריזות על תחילתו של שיתוף פעולה בתחום הטכנולוגיות המתקדמות

ישראל וארה"ב מכריזות על תחילתו של שת"פ אסטרטגי בתחום הטכנולוגיות המתקדמות שימצב את ישראל לצד בנות בריתה המובילות של ארה"ב. תוקם מסגרת לדיאלוג טכנולוגי – אסטרטגי בהובלת היועצים לביטחון לאומי, תוך התמקדות בטכנולוגיות אסטרטגיות (בינה מלאכותית וקוואנטום) ובפתרונות לאתגרים גלובליים, כגון התמודדות עם משבר האקלים ושיפור ההיערכות למגיפות

צילום: משרד הביטחון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת ביקור הנשיא ביידן בישראל, נשיא ארה"ב וראש הממשלה מפרסמים היום (רביעי) הצהרה משותפת, המכריזה על הקמת מסגרת לדיאלוג טכנולוגי – אסטרטגי על מנת להעמיק באופן משמעותי את השותפות האסטרטגית בטכנולוגיות חוד החנית (cutting edge).

במסגרת ההצהרה, המנהיגים הביעו מחויבות להעצים את שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין המדינות, לחזק את מרחב הפעולה המשותף (אקוסיסטם) בתחום החדשנות, למקסם את היכולות של המדינות בתחום הטכנולוגי, למצוא פתרונות חדשניים לאתגרים גלובליים ולקדם סדר יום משותף בזירה הבינלאומית.

משלחת אמריקאית ראשונה לקידום מסגרת הדיאלוג הטכנולוגי – אסטרטגי צפויה לבקר בישראל בחודשים הקרובים ולדון במיזמים משותפים בתחומים הבאים: בינה מלאכותית, קוואנטום, התמודדות עם משבר האקלים ושיפור ההיערכות למגיפות.

מטרת ההצהרה המשותפת לתת ביטוי למערכת היחסים המיוחדת בין ארה"ב וישראל, לעגן את השותפות בין המדינות ולמצב את מעמדה של ישראל לצד בנות בריתה המובילות של ארה"ב בתחום הטכנולוגי, הנמצא בראש סדר היום הבין-לאומי.

נוסף על כך, ההצהרה המשותפת מאשרת את מחויבות המדינות להרחיב את שיתוף הפעולה גם לתחומים נוספים ולהתמודדות עם אתגרים טכנולוגיים כבסיס לשילוב כוחות משמעותי, שיעצב את העשור הבא.

ראש הממשלה, יאיר לפיד: "ההצהרה המשותפת מציבה את ישראל בחזית החדשנות העולמית ומבססת את מעמדה כמעצמה טכנולוגית מובילה. החזון שלנו למיליון איש בהייטק מתחיל בשיתופי פעולה בינלאומיים שיהוו הזדמנויות חדשות לעולמות ההייטק בארץ".

הנושאים שנבחרו:

1. התמודדות עם מגיפות – שיתוף פעולה טכנולוגי למעקב אחר מחלות, התראה מוקדמת, ומענה רפואי מהיר. יעד מרכזי: בניית הכלים להתמודדות עם מגפה לא ידועה, ובפרט פיתוח חיסון / תרופה והתאמת רגולציה, תוך 60-90 יום.

2. אקלים – שיתופי פעולה טכנולוגיים ופריסת טכנולוגיות המקדמות פתרונות שוויוניים למשבר האקלים. יעד מרכזי: פיתוח כלים בעלי יכולת להשפעה גלובלית על משבר האקלים.

3. בינה מלאכותית – שיתופי פעולה בטכנולוגיית AI בתחום התחבורה, הבריאות, החקלאות, הרגולציה, האתיקה וההטמעה במגזר הממשלתי.

4. קוואנטום – שיתופי פעולה בתחום מדעי המידע הקוונטי.

יודגש כי ישראל תהיה המדינה הרביעית (אחרי בריטניה, אוסטרליה ויפן) עמה מקיימת ארה"ב שת"פ דומה בתחומי הAI והקוואנטום. נתון המעיד על החוסן הכלכלי של ישראל והיותה מדינה מובילה בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות.



0 תגובות